Inschrijvingen

door Els

Naar jaarlijkse gewoonte zullen we onze inschrijvingen houden tijdens het eerste weekend van september.

Kom dus op vrijdag of zaterdag langs ons scoutslokaal om jezelf of je zoon/dochter in te schrijven voor een jaar vol ontspanning, plezier, entertainment, vrienden, gezonde buitenlucht en nog veel meer!

Vrijdag 4 september: 19.00 - 20.30
Zaterdag 5 september: 14.00 - 16.00

Nieuwe uniformtrui op komst

door Els

In september 2009 mag voor Scouts en Gidsen Vlaanderen een nieuwe uniformtrui worden verwacht. Onderzoek wees uit dat de huidige groene wollen trui nog slechts in 20% van onze groepen wordt gedragen; een trui waarop de laatste jaren in toenemende mate ook kritiek komt.

Op 18 oktober besliste de verbondsraad (dat is de algemene vergadering die alle groepen van onze beweging vertegenwoordigt) om over te stappen naar een nieuwe trui die qua materiaal en stijl beter aansluit bij de noden en verwachtingen van scouts en gidsen vandaag: veilig, warm, wasbaar, sober, betaalbaar, herkenbaar. Men kiest voor katoen, zonder rits, met kap, donkerbruin en een groot logo op de rug. Jong van snit & sluit goed aan bij het geheel van het uniform, uniseks en unitak; waaraan verder niets wordt gewijzigd.

De nieuwe uniformtrui zal beschikbaar zijn via onze Hopper winkels bij de start van volgend werkjaar. In afwachting blijft de huidige groene beschikbaar tot uitputting van onze voorraad. Nog tot 2011 kan deze groene trui gelden als uniformstuk. We willen groepen hiermee aanmoedigen om leden en leiding deze overgangsperiode te gunnen, zodat niet onnodig nieuwe kledij moet worden gekocht.

Foto's opening en groepsspel online !

door Naftman

Zoals je al kan lezen in de titel, zijn de problemen omtrent de foto's eindelijk opgelost !
Je vindt ze natuurlijk allemaal onder de rubriek "Foto's" hiernaast

Geen foto's meer te zien ? De verklaring.

Beste bezoekers,

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben, zijn de foto's van de opening nog steeds niet op de site verschenen.
Dit komt, kort gezegd, omdat er problemen zijn met onze hosting maatschappij.

Om 1 of andere reden kunnen wij nog maar de helft gebruiken van onze webruimte, wat niet erg veel is, maar nu dus minimaal.
Er wordt ondertussen naar een tussenoplossing gezocht, tot de overschakeling van hostingmaatschappij, die tegen het einde van het jaar normaal gezien zal gebeuren.

Tot dan: onze excuses voor het ongemak.

Het bestuur van scoutswechel.be

CM formulier fit&fun

Beste ouders,

De christelijke mutualiteit wil met de actie fit & fun jongeren aanzetten om meer te sporten en te bewegen. Per jaar betalen ze tot max. 25 ยค terug van de kosten die je hiervoor maakt.

Ook het inschrijvingsgeld van een jeugdbeweging kan je deels terugkrijgen.
<a href="downloads/cm_fit&fun_2008.pdf">Hier</a> vind je het formulier dat je daarvoor moet indienen.

Mensen die bij een andere ziekenkas zijn aangesloten waar gelijkaardige acties lopen mogen natuurlijk altijd contact opnemen om ook hun papieren in orde te laten maken.

Met vriendelijke groeten,

De groepsleiding