De welpen zijn 8 tot 11 jaar oud. Het is typisch voor welpen dat ze zelf dingen leren doen. Ze krijgen ruimte en kansen om dingen uit te proberen en van elkaar te leren. De werking wordt ingekleed met verhalen en fantasie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het Jungleboek om doorheen het jaar de activiteiten in te kleden.

welpen

Deze week is het geen vergadering. Alle leiding is samen op weekend. Volgende week zijn we er terug : )!

Vandaag is misschien wel de spannendste vergadering van heel het scoutsjaar! Neem allemaal jullie stapschoenen uit de kast en trek jullie engste kostuums aan, want wij gaan samen op Halloween tocht. We verwachten jullie om 19u30 aan het lokaal en jullie mogen ook hier om 21u00 terug opgehaald worden.

Deze namiddag spelen we een echt scoutsspel, het bosspel. We spreken af aan het lokaal en wandelen daarna samen naar een bos in de buurt. Kom zeker allemaal af en dan maken we er een echte, competitieve scoutsnamiddag van!

Zoals elk jaar herdenken we vandaag de gesneuvelde soldaten van de wereldoorlogen. We spreken om 10u00 af aan hof D’intere.Na de herdenking aan het monument gaan we met z’n allen naar het scoutslokaal voor een heerlijke soep gemaakt door de voorstam. Om 13u00 mogen jullie terug opgehaald worden aan het scoutslokaal.

Vandaag gaan we koersen, maar niet zomaar een saaie, normale koers. Jullie mogen allemaal op zoek gaan naar jullie kleinste “veloke” en deze meenemen naar het scoutslokaal. Op deze dag kijken we welke welp de beste coureur is! We zien jullie deze namiddag : ).

Smeer jullie beentjes allemaal maar al in, want vandaag rennen we voor punten. Wie is het slimste? Wie is de beste quizzer? Welk team kan het beste samenwerken? Dit komen we deze namiddag allemaal te weten. We spreken om 13u30 af aan het lokaal.

Vandaag is een enorm BELANGRIJKE vergadering! Het is dus nodig dat er vandaag zoveel mogelijk welpen naar de vergadering komen. We gaan deze namiddag kerstkaarten verkopen, om centjes te verdienen voor ons kamp. Dus, hoe meer welpen, hoe meer centjes, hoe een leuker kamp : )!

Sinterklaas is nog maar net geweest, maar zit nu al terug in de problemen en heeft naar ons gebeld om te vragen of de welpen hem niet konden helpen. Kom dus zeker allemaal deze namiddag naar het lokaal!

Vandaag is een hele leuke vergadering, want we gaan schaatsen! Trek dus allemaal jullie warmste kleren aan en vergeet zeker geen handschoenen. We spreken vandaag rechtstreeks af aan de schaatsbaan in Herentals om 13u30. Om 16u00 mogen jullie aan de schaatsbaan opgehaald worden.

WOEEHOEEW, vandaag vieren we feest! We zien jullie vanavond graag om 19u00 aan het scoutslokaal met een klein cadeautje (ter waarde van maximum 5 euro). Jullie mogen om 21u00 terug opgehaald worden.

Schud jullie beste dansbeentjes al maar los, want vanavond gaan we dansen! Jullie zijn allemaal welkom op onze nieuwjaarsfuif. Trek jullie mooiste kleren aan en dan zien we jullie deze avond om 19u00 aan het lokaal!

welpenleiding

Thijs Helsen