Fiscale attesten kinderopvang reminder

DEADLINE GEPASSEERD
ENKEL VOOR LEDEN -14 JAAR

Fiscale attesten zijn een tegemoetkoming van de Vlaamse overheid in de vorm van belastingvermindering.

In tegenstelling tot vorig jaar, moeten jullie nu niet meer het attest zelf invullen, doorgeven en indienen.
Vanaf het belastingsjaar 2023 worden de fiscale attesten voor kinderopvang ingediend door de scouts zelf.
Hiervoor hebben we enkele bijkomende gegevens nodig van het kind en van de ouder/voogd.

Klik op onderstaande link en vul uw gegevens in
-Fiscaal attest formulier

Dit fiscaal attest is van toepassing op overnachtigingen bij de scouts.
Op de dag van de overnachting moet uw kind: jonger zijn dan 14 jaar of jonger zijn dan 21 jaar, als het kind een zware beperking heeft.
De belastingvermindering bedraagt 45% (tot max. € 14,40/oppasdag/kind (2023)(geïndexeerd elk jaar) van die uitgaven).

Het invullen van dit formulier gebeurt altijd voor de afgelopen kampen en weekenden van het voorbije jaar (niet school/scoutsjaar).
Bijvoorbeeld de overnachtigingen (kampen/weekends) van het jaar 2023 worden verwerkt in het jaar 2024.

Jeugdverenigingendag 2023 - Inschrijven noodzakelijk

Beste ouders

Op zaterdag 21 oktober organiseert onze jeugdraad i.s.m. de jeugddienst een jeugdverenigingendag onder de titel 'Strijd der jeugdverenigingen'. Die dag spelen we een groot spel met de jeugdverenigingen van Lille. (deelnemende jeugdverenigingen: Scouts Lille-Poederlee, Chiro Lille, Scouts Wechel, Chiro Gierle)

Praktisch

· Zaterdag 21 oktober 2023

· 13.30 - 17 uur

· Grasvelden Strandweg, Lille (Aan parking Camping De Lilse Bergen)

· Schrijf je in voor 18 oktober via het google form: INSCHRIJVEN

· Er wordt een drankje en fruitje voorzien per kind.

Kom je met de fiets?

Elke vereniging voorziet leiding die samen met de leden van aan het eigen jeugdlokaal tot aan het evenement fietsen. Je kan dus samen met de leiding fietsen, maar ook apart als je wil. Als je met de auto komt, vragen we om zoveel mogelijk te carpoolen. Er is parkeermogelijkheid op parking 5 en 6 aan de Lilse Bergen. (Duid voor jou de juiste optie aan in het inschrijvingsformulier.)

herfstwandeling + kaas-en wijnavond

door stijnvandenbergh

Op zaterdag 7 oktober organiseert Scouts Wechel de zesde editie van onze herfstwandeling + kaas-en wijnavond. We hebben 3 prachtig routes uitgestippeld door het mooie Wechelderzande en omstreken.
Er kan gekozen worden tussen een wandeling van 5, 10 of 15 km. Voor elk wat wils dus!
Er zullen onderweg bij elke wandeling de nodige bevoorradingsposten aanwezig zijn zodat je niets tekort moet komen.
Voor deze wandeling (opkikkertjes incluis) vragen we de schappelijke prijs van €5.
Na de tocht is er de mogelijkheid om te blijven en te genieten van de kaas en wijnavond. Voor kazen en brood à volonté vragen we €18,50 (€15 voor -12 jarigen), de wijn koop je dan per fles of per glas.
Voor de niet-kaasliefhebbers wordt charcuterie voorzien.
Op voorhand inschrijven is een must want de plaatsen zijn beperkt.
Inschrijven voor de kaas- en wijnavond kan via volgende link: Inschrijf link.

Inschrijven kan tot en met 30 september. Opgelet want de plaatsen zijn beperkt!
De wandelingen gaan van start vanaf 12u. Het uur wanneer u ten laatste zou moeten starten is afhankelijk van de wandeling:
- 5 km: 15u
- 10km: 14u
- 15km: 13u
Voor de kaas- en wijnavond kan u binnenkomen tussen 17u en 18u. Zij die na de wandeling ook komen genieten van een stukje kaas en een glaasje wijn, kunnen in tussentijd nog blijven voor een babbeltje aan het lokaal.

Fiscale attesten kinderopvang 2023

ENKEL VOOR LEDEN -14 JAAR

Klik op onderstaande link en vul uw gegevens in
-Fiscaal attest formulier

Dit fiscaal attest is van toepassing op overnachtigingen bij de scouts.

Terugbetaling kamp en inschrijvingen via ziekenfonds

Beste ouders,

We willen u graag op de hoogte stellen van de (gedeeltelijke) terugbetaling van de kampen en inschrijvingen.
Hieronder zijn de links naar de reeds ingevulde formulieren voor een aantal grote ziekenfondsen te vinden.
U kunt uw persoonlijke gegevens invullen op deze formulieren. Als uw mutualiteit echter niet in de lijst staat, kunt u de formulieren na een vergadering aan de leiding geven.
Wij vullen deze dan graag voor u in.

Klik op de onderstaande links om de formulieren te downloaden.

Kamp 2023:
- CM
- LM
- Helan
- VNZ
- Solidaris

Inschrijvingen 2024:
- LM
- Helan
- VNZ
- Solidaris

Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

De Groepsleiding