Wolven in Wechel??

door stijnvandenbergh

Ja zeker, sommige zullen al wat geruchten hebben gehoord, de wolven komen naar Wechel!

Wolven wordt een nieuwe tak (geboortejaar 2012-2013) in onze scouts.
Door het grote aantal van leden worden de 3de jaar welpen en 1ste jaar jongverkenners nu samen de wolven.

Wat verandert er allemaal?
Doorheen het jaar niet veel, je krijgt een nieuw takteken en zal in een kleinere groep zitten.
Het weekend blijft volledig hetzelfde zoals bij de andere takken.
Het kamp van de wolven zal 7 dagen zijn (net zoals bij de welpen) en in een tent zijn (net zoals bij de jongverkenners).

Ook zal er een nieuw ritueel toegevoegd worden: De Belofte.
De Belofte is al een zeer oud ritueel dat groepen over heel de wereld doen.
Het bestaad uit 2 delen:
Over de belofte nadenken en het luidop uitspreken hiervan.

Deze verandering is gekomen door het groote aantal leden, in de toekomst kan het zijn dat we deze tak terug verwijderen.

Als er nog vragen zijn over de veranderingen stuur dan even een mail naar:
Groepsleiding@scoutswechel.be

Inschrijvingen 2023-2024

Beste ouders en leden,

Net zoals alle jaren, starten de inschrijvingen weer het eerste weekend van september. Om dit proces soepel te laten verlopen, vragen we jullie om vooraf enkele gegevens online in te vullen.

Via deze link kun je je inschrijven: inschrijven
Onthoud/noteer zeker uw nummer.

De inschrijvingen zelf zullen plaatsvinden op de volgende data:

Vrijdag 1/09 van 19.00 tot 20.30
Zaterdag 2/09 van 13.00 tot 15.00

Uniform:
Om je uniform aan te schaffen, heb je twee opties: je kunt het online bestellen (via de eerste link hieronder) OF je kunt naar een van de Hopper-locaties gaan (de locaties zijn te vinden in de tweede link).

Online bestellen: www.hopper.be/uniform
Hopper-locaties: www.hopper.be/winkels

Hieronder vind je de benodigdheden voor je kind:
Kapoen, welp en wolf: Scoutstrui, scouts T-shirt en dasring (de das is verkrijgbaar via ons) en een groene broek of rok (hoeft niet van Hopper te zijn).
Jongverkenner en ouder: zie hierboven plus een scoutshemd.

Scouts en Gidsen Vlaanderen wil gezinnen die het financieel wat moeilijker hebben ook de kans geven om volop deel te nemen aan scouting via het programma "scouting op maat".
Hierbij krijg je verlaagd lidgeld, korting op scoutskleding en een vermindering van de kosten voor weekendactiviteiten en kampen.
Voor meer informatie hierover kun je mailen naar groepsleiding@scoutswechel.be of via
Scouting op maat
Discretie is gegarandeerd.

We kijken ernaar uit om jullie binnenkort te verwelkomen.

Met vriendelijke groeten,
De enthousiaste leiding

Trooper

door stijnvandenbergh

Beste leden, ouders en sympatisanten

Wil je onze scoutsnog meer steunen en zelfs zonder iets extra te betalen?

Dit kan!
via Trooper.

Trooper
Shop je online bij Torfs, Booking.com, bol.com, coolblue, collect and go, decathlon, mediamarkt, farmaline, dreamland, JBC, e5, fun, Hotels.com, brussels airlines,... en nog 600 anderen
Om ons te steunen moet je alleen maar via onderstaande link gaan, de winkel dat je wilt bezoeken kliken. Je hoeft zelfs geen gegevens in te vullen zoals naam, email, (dit wordt wel gevraagd, maar dit is alleen maar als je wilt weten hoevel je ons geholpen hebt).
trooper/scoutswechel
TIP! Sla deze link op bij je bladwijzers door op het steretje te klikken rechtsboven!

Terugbetalingen van kamp en inschrijvingen via ziekenfonds

Beste ouders

(gedeeltelijke) terugbetaling van de kampen en inschrijvingen
Hieronder vindt u de links naar de reeds ingevulde papieren voor een aantal grote ziekenfondsen, hierop kunnen jullie dan jullie persoonlijke gegevens invullen. Moest uw mutualiteit er toch niet tussen staan mag u de papieren na een vergadering aan de leiding geven, wij vullen deze dan met veel plezier voor u in.

Met vriendelijke groeten

De Groepsleiding