Inschrijvingen Scoutsjaar 2019-2020

door Wout Sneyers

De kampen zijn nog maar net achter de rug of we beginnen al aan het volgende jaar te denken. Vanaf nu kan je inschrijven via onderstaande link. Betalen en kennismaken met je nieuwe leiding kan op:

- 6 september tussen 19u en 20u30
- 7 september van 14u tot 16u

aan het lokaal (Kerkepad 35, 2275 Wechelderzande).

Nieuwe groepsleiding

door Maartenrenap

De nieuwe groepsleiding van Scouts Wechelderzande is een feit. Wij, Wout, Linde en Maarten, gaan er met 3 voor zorgen dat de scouts 2 spetterende jaren tegemoet zal komen met elke keer formidabele leidingsploeg. We zullen er met grote motivatie en volle inzet voor zorgen dat iedereen een fantastische scoutservaring meemaakt.

Stevige linker

Jullie nieuwe groepsleiding

scoutswechel.be vernieuwd

door walter

Velen onder jullie hadden het waarschijnlijk nog niet gemerkt, maar er is pas een nieuwe versie van de scoutssite gelanceerd. In tegenstelling tot de vorige grote upgrade is er uiterlijk niet veel veranderd. Voor de technisch onderlegden onder ons een kleine samenvatting van de wijzigingen:

- HTTPS: alle verbindingen zijn vanaf nu beveiligd.
- Ik heb een eigen MVC framework gebouwd voor de scoutssite. De vorige code was een rommeltje en dat is nu volledig gewijzigd.
- Door het framework kunnen er nu veel meer leesbare URLs gebruikt worden (bv www.scoutswechel.be/takken/verkenners ipv www.scoutswechel.be/tak.php?tak=V) Dit is natuurlijk gewoon handig maar zorgt ook voor een betere indexpositie bij zoekmachines.
- SVG sprite engine: SVG's. zijn afbeeldingen die wiskundig beschreven worden en daardoor veel kleiner zijn en oneindig geschaald kunnen worden in grootte zonder kwaliteitsverlies. Dit is mooier op hoge resolutieschermen en sneller.
- Accessibility: er is overal extra code toegevoegd om de site beter te maken voor mensen met beperkingen. Screen readers en het navigeren met alleen een keyboard zouden geen problemen meer mogen vormen.
- Die search box die al enkele jaren rechtsboven staat te verkommeren, werkt eindelijk!

Mochten er nieuwe bugs geïntroduceerd zijn, contacteer me dan even (via walter@scoutswechel.be)

Inschrijvingen

door walter

Beste ouders en leden,

Het nieuwe scoutsjaar komt weer aan de deur piepen. Dit wil ook zeggen dat de inschrijvingen eraan komen. Deze vinden plaats op vrijdag 2 en zaterdag 3 september. Om dit wat efficiënter te laten verlopen, zullen we vanaf dit jaar voorinschrijvingen in het leven roepen.

Je zal enkel nog naar het lokaal moeten komen om te betalen en kennis te maken met de leiding.

Via deze link ga je naar de inschrijvingspagina.

Nieuwe groepsleiding

door sieben

Vanaf het scoutsjaar 2016-2017 (waarin we tevens ons 40-jarig bestaan vieren!) hebben we na drie jaar een nieuwe geëngageerde groepsleidingsploeg voor jullie klaarstaan.

Na hun termijn zullen Dieter en Sieben de fakkel eveneens voor drie jaar doorgeven aan Jan Dehouwer, Yorne De Noël en Aurélie Jacobs. We wensen hen veel succes!

vorige
volgende