Inschrijvingen Scoutsjaar 20-21

door Wout Sneyers

Inschrijvingen bij scouts Wechel? 't zal wel zijn!

Dit jaar maken we er een specialere, maar daarom niet minder leuke inschrijving van. Jullie kunnen allemaal jullie leiding ontmoeten en er een eerste babbeltje mee slaan.

Inschrijven kan op
- Vrijdag 4 september van 19.00 tot 20.30
- Zaterdag 5 september van 14.00 tot 16.00

Vergeet niet op voorhand in te schrijven via de link (er zullen dit jaar geen laptops aanwezig zijn door het coronavirus) :

Het lidgeld is 45 euro en er kan met de kaart en via payconiq/bank-app betaald worden. Er is geen mogelijkheid tot cash betalingen dit jaar.

CORONA
Er gelden tijdens de inschrijvingen dezelfde maatregelen als in heel het land. Er wordt 1.5 meter afstand gehouden en 12+ draagt ten allen tijde een mondmasker op het terrein.
Er zal ook geen mogelijkheid zijn om kledij te passen, wel kan je via ons kledij bestellen.

Wij ontvangen jullie graag op ons terrein!

Terugbetaling kampen ziekenfonds

Beste ouders

Nu de kampen ten einde zijn en we volop bezig zijn met de voorbereiding voor het komende scoutsjaar krijgen we ook steeds meer de vraag of we papieren voor de (gedeeltelijke) terugbetaling van de kampen kunnen invullen. Normaal gezien doen we dit elk jaar tijdens de inschrijvingen maar ook deze zullen er door de gekende redenen dit jaar anders uit zien, meer info hierover volgt nog. Als alternatief vinden jullie hieronder de links naar de reeds ingevulde papieren voor de 5 grootste ziekenfondsen, hierop kunnen jullie dan jullie persoonlijke gegevens invullen. Moest uw mutualiteit er toch niet tussen staan mag u de papieren in het begin van volgend scoutsjaar aan ons bezorgen, wij vullen deze dan met veel plezier voor u in.

Met vriendelijke groeten

De Groepsleiding

- CM
- Liberale Mutualiteit
- OZ
- Partena
- VNZ

Scouting op maat

door Maartenrenap

Nu de kampen mogen doorgaan, zullen er maatregelen genomen worden die we jullie zeker later zullen meedelen. Aan een kamp hangt uiteraard een financieel aspect, de kostprijs van een kamp. Als leiding doen we er alles aan om kampen zo goedkoop mogelijk te houden. De pandemie heeft het op dit vlak niet gemakkelijker gemaakt, niet enkel voor ons, maar zeker ook voor jullie. Daarom willen wij jullie er via deze weg nog eens op duiden dat er vanuit Scouts en Gidsen Vlaanderen een initiatief is voor scouting op maat ( scouting-op-maat ) bestaat. Dit kan ook aangevraagd worden voor kampen en dat wilden we nog even in de kijker zetten. De pandemie mag er niet voor zorgen dat de kampen waar de leden al een gans jaar naar uitkijken in het water valt. Als jullie beroep willen doen op dit initiatief van Scouts en Gidsen Vlaanderen, gelieve te mailen naar groepsleiding@scoutswechel.be en wij zullen jullie van daaruit verder helpen.

De Online Zandlopers

door Wout Sneyers

Door de corona-maatregelen zijn er geen scoutsactiviteiten voor de komende tijd. Wij zijn echter een moderne scouts en schotelen jullie in dat licht een online alternatief voor. We hebben een facebookgroep gemaakt, die elke zaterdag een opdracht/spel post, zodat wij jullie zaterdagen leuk houden.Elke zaterdag om 13.30 zal er een opdracht/spel online komen.

De groep is te vinden volgens deze link

Warme groetjes
Jullie leiding

Annulatie jeugdwerk

door Linde Henderieckx

Beste ouders en leden

We hebben net het spijtige nieuws te horen gekregen via Scouts & Gidsen Vlaanderen dat vanuit de Vlaamse overheid alle jeugdactiviteiten tot en met het einde van de paasvakantie zullen worden geannuleerd. Dit wil dus zeggen dat we jammer genoeg ook onze scoutswerking zullen moeten aflassen, er zullen geen vergaderingen doorgaan. Wij zullen jullie verder op de hoogte houden mochten hier wijzigingen in komen.

bedankt voor het begrip

Groepsleiding Scouts Wechel