Nieuwe groepsleiding

door stijnvandenbergh

Beste leden en sympathisanten van scouts Wechel,

Na 2 schitterende jaren, waarin Linde, Maarten en Wout als groepsleiding aan het hoofd stonden van scouts Wechel, geven zij nu de fakkel door. Wij, Michiel en Stijn, zullen de komende 3 jaar ons best doen om scouts wechel verder te leiden en ondersteunen.

Stevige linker
De nieuwe groepsleiding

Regel van 10

door stijnvandenbergh

Zoals vermeld op het nieuws zijn de nu geüpdatete regels dat:

- Kinderen max. 1 buiten schoolse hobby mogen volgen.
- In groepen van maximum 10 man (exl. leiding).
- De 12+ mogen ook terug komen met mondmasker.

Door deze veranderingen zijn we weer gedwongen om dus de takken te verdelen in kleinere groepen.

De Kapoenen (2013-2014): Worden gesplitst in 3 groepen.
Locatie: Scouts terrein, Tijd: 13.30u - 16u

De Welpen (2012-2010): Worden gesplitst in 3 groepen.
Locatie: Hof d'intere, Tijd: 13.30u - 16u

De Jv's (2009-2007): Worden gesplitst in 3 groepen.
Locatie: Speelveldje boonhof, Tijd: 13.30u - 16u

De Verkenners (2006-2005): Worden gesplitst in 2 groepen die afwisselen.
Locatie: Zie site, Tijd: Zie site

De Jins (2004-2003): Worden gesplitst in 3 groepen die afwisselen.
Locatie: Zie site, Tijd: Zie site

We hopen dat we snel weer iedereen wekelijks kunnen zien.

Code ROOD

door Maartenrenap

Nu de herfstvakantie ten einde is gekomen, gaan we van start met onze werking in code ROOD. Vanaf dat code ROOD ten einde is, zal de scoutswerking weer normaal verlopen.

We hebben de takken verkleind om op deze manier minder besmettingsgevaar te hebben. De leidingsploegen zijn ook aangepast om optimaal scouts te geven.

De kapoenen in 2014 geboren zijn een tak. Deze groep hun activiteiten starten om 13.15 en eindigen om 15.45.
De kapoenen geboren in 2013 hun activiteiten starten om 13.20 en eindigen om 15.50.
De welpen geboren in 2012 en 2011 gaan van start om 13.25 en eindigen om 15.55.
De laatstejaars welpen en eerstejaars JV starten om 13.30 en eindigen om 16.00

Op deze manier kunnen we scouts voorzien voor iedereen die nog geen 12 jaar is en kunnen we zoveel mogelijk blije gezichtjes creëren.

Wij vragen jullie wel om niet te vroeg of te laat te komen om zo weinig mogelijk contact van ouders aan de ‘scoutspoort’ te waarborgen. Draag ook zeker een mondmasker en houd afstand. Als u of uw kind symptomen vertoond vragen wij u ook om thuis te blijven.

Wij kijken er alvast naar uit jullie terug te zien!

Corona-pauze

Beste

Na het horen van de verstrengde maatregelen, hebben we met spijt in ons hart beslist om ook de werking van de jongste takken te sluiten, ook voor de kapoenen en welpen zullen de vergaderingen dus niet doorgaan. We willen besmettingen niet extra in de hand werken door op de scouts nog in grote groep samen te komen. Dit voor de veiligheid in Wechel en omstreken. Ook uit solidariteit met de zorg lijkt het ons gezien het stijgende aantal besmettingen dit de beste beslissing. Na de herfstvakantie willen we deze beslissing herzien. We houden jullie op de hoogte.
Met spijt in ons hart, zien we jullie binnenkort terug!

Sterkte en hou jullie goed!

Scouting on hold

Beste ouders en leden

Zoals jullie allen hoogstwaarschijnlijk al vernomen hebben, gaat jeugdwerk niet meer door voor 12+. Wij vallen hier uiteraard ook onder en zullen dus met spijt in ons hart gedurende 3 weken geen activiteiten organiseren voor de JV’s, Verkenners en Jins. Voor de jongere takken heeft onze gouverneur aangeraden om 1 hobby te kiezen en vragen jullie hierbij ook om daar rekening mee te houden, dit voor veiligheid voor lid en leiding. Van zodra het kan, staat er een ganse leidingsploeg weer paraat om fantastische zaterdagmiddagen te organiseren.

vorige
volgende